X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل

وبلاگ خبری خوی

دستچین خبر و مطالب خواندنی از سراسر جهان , خبرهای آذربایجان , خبرهای خوی , ایران و جهان در وبلاگ خبر خوی , Xoyun Xəbər Veblogı

خوی یکی از فقیرترین شهرها از لحاظ جاده سازی

آذربایجان خوی xoy.ir وبلاگ خبری خوی
خوی در حالی به عنوان دومین شهر استان آذربایجان غربی ، پنجمین شهر آذربایجان (غربی شرقی اردبیل زنجان) و یکی از بیست شهر مهم پرجمعیت کشور محسوب می شود که در عین حال یکی از فقیرترین شهرها به لحاظ جاده سازی و مسیرهای دسترسی نیز هست

ابتدای حوزه استحفاظی اداره راه خویوبلاگ خبری خوی (xoy.ir و khoyli.com) - آذربایجان خوی : در زمانه ای که جاده ها به عنوان شاهراه های دسترسی به یک شهر محسوب می شوند و راحتی و وسعت این مسیرهای حیاتی توسعه موجب تسریع در امر پیشرفت هستند در مقایسه ای نسبی ، متوجه می شویم که خوی چقدر از این قافله عقب هست و چقدر زمان نیاز هست تا بتوان جبران منافات کرد آن هم اگر مردی بتوان از این زمانه نامرد پیدا کرد که بتواند قافله عقب ماندگی این شهر را بدون اغراق و غرض جلو براند.

معلوم نیست چقدر زمان طول خواهد کشید تا جاده های مهم خوی (جاده سه راهی ایواوغلی - تبریز ، تهران و جاده سلماس ، ارومیه و جاده قطور مرز رازی) به صورت مورد قبول دربیایند آن هم اگر اراده ای باشد تا بخواهد این جاده ها را تبدیل به اتوبان کند.

قریب به یک دهه هست که نام پروژه تعریض مسیر 20کیلومتری جاده سه راهی ایواوغلی که یکی از پرترافیکترین مسیرهای ورودی خوی هست را می شنویم و حال بعد از یک دهه شعار از طرف خوی تا روستای سعیدآباد (کارخانه قند) این مسیر تعریض شده و از طرف سه راهی ایواوغلی تا یکی دو کیلومتر شاهد خاک بازی پیمانکارانی هستیم که تعلل در اجرا به نفعشان هست و در این بین کسی دلش به جان مردمی که از این مسیر تردد می کنند نمی سوزد و از هدر رفتن خون کشته شدگان تصادفاتی که در این مسیر رخ می دهد ابراز ندامت نمی کند.

جاده خوی سلماس هم که وضعش بهتر از این نیست هرچند به یومن واقع شدن شهرک ولیعصر و پلیس راه و اتمام ساختن پل روگذر شهرک (بعد از یک دهه) بلوار کشی تا حدود کیلومتر 10 این جاده رسیده ولی خبری از تکمیل آن حداقل تا سه راهی فرودگاه خوی و شهرک صنعتی و نیروگاه نیست و البته محال امر است که کسی صحبت از اتوبان کشی تا سلماس کند.

این دو مسیر فوق سوای اینکه مورد استفاده ما خویی ها هست مسیر ارتباطی شهرهای شمال استان های آذربایجان غربی و شرقی به مرکز و جنوب استان آذربایجان غربی نیز به شمار می رود پس تعریض یا اتوبان کشی در مسیرهای ذکر شده خواسته ما خویی ها نیست و برای همسایگانمان هم محاسنی دارد.

اخیراً مقامات راه و ترابری استان در اقدامی نمادین که بیشتر به شعار شبیه است طرح احداث آزادراه سه راهی ایواوغلی به مرز رازی را مطرح کرده اند و گفته شده که مطالعات این پروژه نیز آغاز شده . این قضیه تداعی کننده مثل بسیار معروف "سنگ بزرگ علامت نزدن است" را برایمان تداعی می کند چون اگر کسی قصد خدمت به این مردم مظلوم را داشت قبل از آغاز طرحی که قطعاً با وضع فعلی نیمه تمام خواهد ماند ، به فکر اتمام طرح نیمه تمام فعلی که در نقطه سرخطش مانده می ماند. از 65 کیلومتر جاده فقط 15 کیلومتر بدون آسفالت مانده که تا به امروز 2 سال زمان برده و هنوز تکمیل نشده چرا وعده های خنده دار می دهید و خودتان را مضحکه دیگران می کنید.

وضع فعلی جاده رازی دیگر آبرو و حیثیت ما خویی ها نیست بلکه بازی با آبروی ایران و ایرانی است که تعلل در تکمیل آن ریشخند ترکیه ای ها را برای شما به همراه دارد. بجای صرف هزینه بر روی پروژه ای که به افسانه می ماند هزینه را بر روی نیمه تمام ها بگذارید.

نمی دانم به تازگی از مسیر سلماس به ارومیه یا تبریز سفر کرده اید یا نه. مسیر سلماس به ارومیه که تماماً به اتوبان تبدیل شده و خدمتی درخور در حق مردم عزیز این شهر صورت گرفته و جاده سلماس به تبریز نیز تا کیلومتر 25 اتوبان شده و تا کیلومتر 35 یعنی داخل محدوده این شهرستان تا مرز استان با آذربایجان شرقی نیز در حال اتمام و آماده افتتاح است. هرچند تردد از این جاده بعد از افتتاح پل روگذر دریاچه به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش یافته و بعضاً تا چندین کیلومتر ماشینی مشاهده نمی شود ولی این هم قابل تقدیر و تشکر است چون هرچه مسئولین در حق مردم بکنند بازهم در مقابل تعهداتشان کم خواهد بود.

ای کاش روزی را شاهد باشیم تا مسئولین مخصوصاً مسئولین راه و ترابری استان کمی کمتر در حق مردممان اجحاف بکنند تا بلکه قلم ما هم از گلایه نگاری برای آنها به ستوه نیاید.

تاریخ ارسال: 1390/08/30 ساعت 01:18 | نویسنده: Xoy Oğli | چاپ مطلب
نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد